niedziela, 19 stycznia 2014

Zupa z boczniaków



Składniki:
- boczniaki (250g)
- 1/2 selera (200g)
- 3 marchewki (250g)
- 3 ziemniaki (650g)
pieprz ziołowy, majeranek, 3 ząbki czosnku, natka pietruszki, warzywne kostki rosołowe lub oliwa z oliwek

     Boczniaki kroimy w paski, ziemniaki w kostkę, a selera i marchewki ścieramy na grube wióry. Gotujemy wodę (ja zagotowałem 2 litry wody, ale lepiej chyba użyć trochę mniej, np. 1,5 litra). Wrzucamy warzywa i gotujemy na małym ogniu ok. 20 minut. Korzystałem tutaj z kostek rosołowych, chociaż trzeba czytać ich skład, bo dużo z nich zawiera np. glutaminian sodu E621, o którym krążą różne negatywne opinie. Ja użyłem tych:


     Skład: sól kamienna, olej palmowy, ekstrat drożdżowy, marchew 2,7%, por 2,7%, przyprawy (kwiat muszkatołowy, kurkuma), cebula 0,8%, czosnek, pietruszka, liście selera. 
     Jak widzimy nie ma tu niczego strasznego ;), ale olej palmowy może budzić kontrowersje. Dlatego też zamiast kostek rosołowych możemy dodać do naszej zupy trochę oliwy z oliwek. Po ugotowaniu dodajemy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku oraz posiekaną natkę pietruszki. Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz