niedziela, 26 stycznia 2014

Burgery z soczewicą i pieczarkami

       Dzisiaj chciałbym zachęcić Was do przeczytania książki "Jedz i biegaj. Niezwykła podróż do świata ultramaratonów i zdrowego odżywiania". Autorem jest  Scott Jurek, jeden z najlepszych ultramaratończyków w historii. Książkę można kupić na stronie Wydawnictwa Galaktyka http://www.galaktyka.com.pl/ .
      W książce tej znajdziemy mnóstwo porad i ciekawostek dotyczących biegania, jak również sporo przepisów na pyszne, zdrowe dania. Niezależnie od tego, czy dopiero przymierzasz się do biegania, czy biegasz od dawna, książka ta będzie dla Ciebie źródłem inspiracji i naprawdę warto ją przeczytać.








      Tak jak wspomniałem, książka ta zawiera mnóstwo ciekawych przepisów, z którymi nigdy wcześniej się nie spotkałem. Jednen z przepisów szczególnie przypadł mi do gustu i wreszcie go wypróbowałem. Jest to przepis na burgery z zieloną soczewicą i pieczarkami.


       Zielona soczewica jest łatwa w przygotowaniu (1 szkl. soczewicy gotujemy w 1,5 szkl. wody ok. 30 min), smaczna i bardzo zdrowa. Zawartość składników odżywczych % dziennego zapotrzebowania w 100g soczewicy: witamina K-29%, witamina B1-37%, witamina B2-19%, witamina B6-40%, witamina PP-40%, Kwas foliowy-55%, Potas-47%, Fosfor-50%, Magnez-29%, Żelazo-79%, Cynk-39%.


Składniki:
1 szklanka suszonej zielonej soczewicy
1 łyżeczka suszonej natki pietruszki
1/4 łyżeczki czarnego pieprzu
3 posiekane ząbki czosnku
1,25 szklanki drobno posiekanej cebulki
3/4 szklanki drobno posiekanych orzechów włoskich
2 szklanki drobnej bułki tartej
1/2 szklanki rozdrobnionych nasion lnu
3 szklanki drobno posiekanych pieczarek
1,5 szklanki jarmużu, szpinaku lub innych zielonych liści drobno posiekanych
2 łyżki oleju lub oliwy
3 łyżki octu balsamicznego
2 łyżki musztardy dijon
2 łyzki płatków drożdżowych
1 łyżeczka soli morskiej
1/2 łyżeczki mielonej papryki


       Soczewicę ugotować razem z pietruszką, 1 ząbkiem czosnku i 1/4 szkl. cebuli. Na patelni podsmażyć resztę cebuli i czosnku, pieczarki oraz zielone liście. Soczewicę rozgnieść na pastę i wymieszać z resztą składników. Całość wstawić do lodówki na 15-30 minut. Formować kotleciki i smażyć na złoty kolor. 
Ja podałem kotleciki z białą kaszą gryczaną i buraczkami. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz