sobota, 18 stycznia 2014

Dieta Warzywno-Owocowa dr Dąbrowskiej: Sałatka jarzynowa

 2 marchewki
 1 seler
 1 kiszony ogórek
 1 pietruszka
 1 jabłko
 1 mała cebula
 pieprz ziołowy, natka pietruszki, szczypiorek
      Dodałem jeszcze trochę groszku, chociaż nie powinno się go jeść będąc na tej diecie.  Takie małe odstępstwo. Dozwolona gotowana pietruszka  w 100g ma 50 kcal, B: 2,80g, W:10,90g, T: 0,50g, a niedozwolony groszek w 100g ma 71 kcal, B: 5g, W:  8,6g, T: 0,70g - czyli prawie dwa razy więcej białka.

      Gotujemy marchew, seler i pietruszkę. Nie wylewamy wywaru, przyda nam się do zrobienia "majonezu". Ugotowane warzywa, jabłko, ogórka i cebulę kroimy w kostkę. Połowę selera i pietruszki dodajemy do sałatki, a z drugiej połowy robimy "majonez", miksując je z warzywnym wywarem.  "Majonez" możemy robić z samego selera, lub możemy miksować go razem z pietruszką, pasternakiem. Możemy do niego dodać również odrobinę startego korzenia chrzanu. Smacznego.

3 komentarze:

  1. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie ja lubię również takie jedzenie, ale niestety jeszcze nigdy nie miałem okazji być na diecie owocowej. Aktualnie stosuję catering dietetyczny https://www.lightbox.pl/ i jestem przekonany, że jest to bardzo dobry wybór. Tym bardziej, że w sumie już zauważam różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro mówimy o diecie pudełkowej to proponuję również sprawdzić sobie https://torbasmaku.pl/ . Wiele dobrego o niej słyszałam i sama planuję przejść na keto i stąd właśnie zamawiać. Może w końcu uda się zrzucić co nieco :)

    OdpowiedzUsuń